טיול לשמורת טבע גמלא

במרחק של חצי שעה נסיעה בלבד מהיישוב כרכום תמצאו את אחת משמורות הטבע היפות שיש לארץ ישראל להציע ויש בה הכל מהכל, מפל הכי גבוה בארץ, תצפית לנוף מרהיב ועוצר נשימה, מצפור עם תצפית על הקנים של הדורסים הכי מרשימים שיש בישראל ועוד…
אם אתם בדיוק מחפשים אחר אטרקציה מעניינית באזור יישוב כרכום אז הרי לכם האטרקציה המושלמת למשפחה או לזוג.


מה יש לראות ולעשות בשמורת טבע גמלא


• המפל הגבוה בארץ – מפל המים של נחל גמלא הנקרא גם ראש נחל גמלא הוא מפל המים הגבוה ביותר בארץ ומהווה אטרקציה מהנה ויפה מאד לכל המשפחה, נחל גמלא זורם בכל ימות השנה ולכן לא חשוב באיזה תקופה תגיעו לשמורת הטבע אתם תמיד תראו את המפל זורם. כדי לצפות המפל בצורה הכי טובה שניתן יש ללכת בשביל שבסופו של דבר מוביל למרפסת התצפית של שמורת הטבע, זוהי הנקודה הכי טובה לראות את המפל.
• תצפית משגעת על האזור – שמורת טבע גמלא שוכנת באזור מדהים, טבע פראי וירוק, מים זורמים, בעלי כנף ייחודיים ועיר עתיקות ששוכנת למרגלות המפל, ממרפסת התצפית של שמורת הטבע גמלא מתאפשרת הצצה אל עתיקות העיר גמלא, אל הנופים הקסומים של האזור ואל המפל והנחל.
• מצפור עם תצפית על קני העופות הדורסים של האזור – בשמורת הטבע מקננים נשרים ועופות דורסים נוספים ייחודיים ויפים, תצפית המצפור מאפשרת לכם הצצה אל קניהם של העופות הדורסים.
• עתיקות העיר גמלא – אחת האטרקציות המעניינות באזור כולו, עתיקות העיר גמלא, בית כנסת עתיק, בית בד ובתי מגורים מתקופת החשמונאים.