אודות מושב כרכום

כרכום הינו יישוב יפהפה באווירה שקטה, שלווה ופסטורלית. היישוב שוכן ברמת כורזים צפונית לכינרת ושייך למועצה האזורית מבואות חרמון. שמו של היישוב הוא על שם היישוב עין כרכום הממוקם בסמוך ליישוב. היישוב שוכן כ-130 מטרים מעל פני המיל.

מספר התושבים ביישוב עומד על 625 תושבים (150 משפחות).

מכיון ואין אוטובוסים שנכנסים אל תוך היישוב ישירות, הדרך הטובה ביותר להגיע בסמוך אליו היא באמצעות קווי אגד הבאים אשר עוצרים בצומת ורד הגליל: 841,459 ו- 963.

במרחק של 40 דקות מקריית שמונה, 25 דקות מכרמילה, 20 דקות מטבריה, צפת וקצרין, 15 דקות מראש פינה ורק 7 דקות מעמיעד ניתן להגיע למקומות בילוי, מרכזי קניות, חנויות ומרכזים מסחריים.

תושבי היישוב אשר מתפרנסים מעבודת ביישוב עצמו עוסקים בחקלאות, חממות וגידולים שונים או בתיירות על ידי תחזוקת צימרים. רוב התושבים עובדים מחוץ ליישוב.

כיצד מגיעים ליישוב?

לנוסעים מכיוון דרום יש לפנות מכיוון טבריה צפונה. בצומת הכניסה לכפר נחום יש לפנות ימינה לכיוון קצרין. נוסעים ישר עד צומת אלמגור ופונים שמאלה. אחרי הכניסה לאלמגור פונים ימינה. לנוסעים מכיוון צפון/מערב יש לפנות לכיוון טבריה בצומת עמיעד ואז בפנייה הראשונה לפנות שמאלה בצומת ורד הגליל. נוסעים ישר עד שמגיעים לצומת שמובילה לכרכום ואז פונים שמאלה.

ילדי כיתות בית ספר יסודי נוסעים בהסעות של המועצה האזורית לבית הספר כורזים, ממש קרוב למושב אליפלט במרחק נסיעה של 5 דקות. ילדי חטיבת ביניים ותיכון לומדים בקיבוץ כפר בלום בבית הספר ״עמק החולה״ במרחק נסיעה של 40 דקות.

ביישוב פעילויות ספורטיביות וחוגים רבים, מסיבות, אירועים ופעילויות קהילתיות בחגים ומועדים.

עוד אתרים שיעניינו אותך:

בפנטן – שומרים על בריאות העור